Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 23 oktober 2011

Modell - BE x 3st

Här är ytterligare en modell av mina älskade tekannor! Här har ni Gefles variant på Dubbelkannan viket blir en BEBE, starkt te på toppen och varmt vatten i botten. Jag gillar valmöjlighet så jag brukar bjuda på olika teer i olika kannor samtidigt och då är det snyggt att ha samma modell.

I mitt fall kan det bli:
Astra (Lila): Malva, som är ett riktigt favvote för mig!
Negro (Svart): Ryskt Kirvan med råsocker
Alba (Vit): Vit toppskottste med Ingefärshonug

Jag jagar en vit underkanna och socker/mjölk i vitt och så ser du något HOJTA HÖGT!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar