Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

måndag 26 mars 2012

Bloggutmaning - Retrolampor

En ny utmaning, den här gången är källan: Loppisgalen

Jag tänkte hoppa över den här utmaningen, för jag har nog inga lampor som passar? Men när jag tittade mig omkring dök de bara upp en efter en!

1. Har ett par som hänger i kökstaket... Okänt ursprung, hängde hos mina föräldrar många år!


2. Och den här står på en hylla... Gullaskruf, en omgjord vas!


3. Vidare till köksbordet... Det är Teak under guldet!


4. Lite till höger... Bo fajans!



5. Under loftet.... UE!



6. Bredvid soffan... UE, även denna en omgjord vas!



7. Och på en högtalare.... Ingen aning om tillverkare, men har stått hemma hos ett par gamla damer som hade handelsträdgård ute på Färingsö!
Här är ett gäng till retrolampor:

6 kommentarer:

  1. Fina lampor, den sista var jättehäftig!

    SvaraRadera
  2. Ja, den sista är out-standing och så stilig - vilken pjäs!
    Den kräver sin plats.
    Tack för titten!

    SvaraRadera
  3. Den sista blev jag förtjust i, 20-30-tal, mycket snygg!

    SvaraRadera
  4. Kan bara instämma i övrigas beundran, den sista är ju hur läcker som helst!! Hur kunde jag missa den när jag var hos dig? måste varit för att du distraherade mig med så god mat. ;)

    SvaraRadera
  5. Hon är ganska häftig. Jag skall nog gräva efter lite mer info. och göra ett enskillt inlägg om den. När jag tänker på det tror jag att den kommer från Österrike!

    SvaraRadera