Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 30 januari 2013

Mera MAMBO till mig...!

Äntligen så ser jag svart!!!

Nåja, Dekoren Mambo har i alla fall Manganiaglasyren som bas :-) I dessa skrala tider får man vara glad för allt man kommer över. Nu har jag 6st fina och 2st som det är lite småfel på så jag är helt nöjd! Nu skulle jag bara vilja ha lite fler djupa så är jag nästan klar även med den här serien. Jag saknar oxå två vaser M40 & M42.

UPPDATERING 130214: Nu saknar jag bara M42

Tillverkare: Gefle 1956-
Formgivning dekor: Lillemor Mannerheim
Modell: KB
Storlek ca: 20cm
Dekor: Mambo (Mangania med vita parallella linjer)

2 kommentarer:

  1. Jag läste ett "nästan" klar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man måste hålla ögonen öppna för nya möjligheter ;-) Jag vet ju att det finns fler delar som jag inte har men det var "fruktservisen" som var prio. 2 att hitta. Nu är siktet inställt på prio 1 = vaserna!!!

      Radera