Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 13 oktober 2013

Antik & Kuriosa 2013....... Och vad blev resultatet?

Jag har helt glömt att visa vad som följde med hem :-)

På väg ut får jag syn på en vas som jag saknade, den har en dekor som jag egentligen inte samlar på men det är Manganiaglasyren i botten - Pärlor. De här tre blev faktiskt riktigt fina tillsammans i en grupp!
Modell: M47
Formgivning: Lillemor Mannerheim
Dekor: Pärlor
Formgivning: ?
Längst bak:
Modell: M46 & IZ
Glasyr: Mangania
 
Sedan kunde jag bara inte låta bli att inhandla en till liten kulvas, Jag hade önskat att det var den större storleken men man kan inte få allt...
Modell: HO1
Formgivning: Arthur Percy
Längst bak:
Modell: M45
Formgivning: Lillemor Mannerheim
Glasyr: Mangania
 
Jag lyckades även köpa en dansk Quistgaard ljusstake som jag sneglat efter länge.

6 kommentarer:

  1. En sådan ljusstake köpte jag i Markaryd i somras. Fick ge 200 kr. Du gav säkert inte så mycket.

    SvaraRadera
  2. Ack så fint! Du verkar ha det urmysigt hemma hos dig ju!

    SvaraRadera
  3. Idag hittade jag en snygg ljusstake m. samma dekor(Pärlor). Lägger ut den på Tradera nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då håller jag ögonen öppna. För den vill jag nog ha ;-)
      Tack för tips!
      Ps. Heter DeBeer där.

      Radera