Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 6 oktober 2013

Mega-Loppis Solnahallen Oktober 2013......... Kunde jag bara inte missa!

Det har varit en hel del på gång sista tiden men ett besök på Megaloppisen kan man bara inte missa!!! Jag har aldrig gått ut besviken och även denna gång hittade jag kul saker....

Om någon är intresserad öppnar den nu klockan 10:00, och vi lämnade kvar många fina saker igår!

Sedan skall sägas att jag alltid har trevligt när vårt bloggnätverk träffas. Det är något speciellt när man träffar likasinnade som aldrig skulle komma på tanken att ifrågasätta det faktum att det är urkul att snoka efter fynd..... nästan hela tiden, för vem vet vad man kan hitta på nästa ställe??? Den här gången var det Gilas grotta, Porslinan, Tant Emmas bravader, Femtiotalsjakten, Fynd eller ej?,  med dottern RetroOfSweden & Audry Fenn som slöt upp i fiket. Jag sprang också på Orange-retro men hon kunde inte stanna utan skulle vidare.

Och vad hittade jag den här gången? Som vanligt inte det jag tänkt mig men lika glad är jag för det :-)

1. En låda men små graverade/etsade plåtar med motiv av handväskor.
 
2. En blompedistal i svart String. De finns i olika storlekar så jag skall nog skaffa fler....
 
3. En till skål av modell FD i Negroglasyren (tror jag, den känns inte Mangania). Nu tror jag att jag har fyra små och två stora. Superbra till lite av varje så ser jag dem till bra pris så kommer det fler!



6 kommentarer:

  1. Den där med graverade plåtarna såg kul ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu gäller det att hitta på något kul med dem!!!

      Radera
  2. toppen kul att ses som vanligt! Och dina "väskor" var bra roliga!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid lika kul att träffa andra av "samma sort" .... :-)

      Radera
  3. Handväskorna var ju hur häftiga som helst! Synd att jag missade det hela igen men roligt att läsa era rapporter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att hänga på när du har en möjlighet!!!

      Radera