Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 6 november 2016

Förändringens tider.....

Här händer det saker! Under senaste månaden har det verkligen skett saker i stora rummet. Jag har både bytt taklampa vilket har grott i säkert fyra år. Det krävdes försäljning av tre armaturen och en försäljnigsdag på Loppis för att skrapa ihop kapitalet men nu äger jag min drömlampa!

Lampa: LUXUS, Vittsjö

Och efter flertalet försök med div. soffbord så tror jag att jag hittat rätt! Det är i största laget men planerna är att soffan från MIO på sikt skall bytas ut mot två tvåsittssoffor i retrostuk.

Soffbord: Johannes Andersen, Trensum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar